Lyjant važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų protektoriaus gylis. Mažesnis protektoriaus gylis reiškia, kad prieš padangą susiformuoja didesnis vandens pleištas, sukeliantis akvaplanavimą – slydimą vandens paviršiumi, o padanga praranda kontaktą su kelio danga. Prasidėjus akvaplanavimui ratai nebereaguoja į vairo pasukimą, taip pat negali stabdyti ir automobilis praranda kontrolę, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Auto Bild“ žurnalo bandytojų atliktame teste buvo nustatytas itin didelis stabdymo kelio padidėjimas važiuojant per stiprų lietų. Testo rezultatai buvo šokiruojantys.
Automobilis su visiškai naujomis „Continental“ padangomis, važiuojant 80 km/h greičiu, sustojo už 25,8 metro. Su 3 mm gylio protektoriumi stabdymo kelias padidėjo iki 31 metro (daugiau kaip vieno automobilio atstumu), o su minimaliu 1,6 mm padangų protektoriaus gyliu automobilis sustojo tik už 36,2 metro (už daugiau kaip 10 metrų arba dviejų automobilių).
Tačiau šis skirtumas tapo dar didesnis, kai greitis padidėjo iki 120 km/h. Su naujomis padangomis automobilis sustojo už 59,1 metro, su 3 mm gylio protektoriumi stabdymo kelias buvo net 124 metrai, o su 1,6 mm gylio protektoriumi reikėjo net 154,9 metro, kad automobilis visiškai sustotų.
Kalbant vaizdžiai tai reiškia, kad ten, kur automobilis su naujomis padangomis saugiai sustotų prieš kliūtį, automobilis su minimalaus protektoriaus gylio padangomis į kliūtį atsitrenktų praktiškai nestabdomas ir vis dar judėdamas 106 km/h greičiu.
Bandymus atlikusių specialistų išvada buvo vienareikšmiška – esant šlapiai kelio dangai maksimalų saugumą užtikrina tik naujos padangos. Padangos su 3 mm gylio protektoriumi (minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis) leidžia pasiekti tik patenkinamą stabdymą, o padangos su 1,6 mm gylio protektoriumi yra tiesiog mirtinai pavojingos.
Lrt.lt